Toimitusehdot
 

Yleistä
 

Pepita.fi-verkkokaupan tuotteita myy Dolce & Reppana Oy, Y-tunnus 3201535-4. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Hyväksymällä nämä toimitusehdot verkkokaupan asiakas todistaa tutustuneensa kaupankäynnin ehtoihin.

 

Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuotekuvausten yhteydessä. Hintoihin sisältyy arvonlisävero. Veroerittelyn näet ostoskorista sekä tilausvahvistuksesta.

 

Tilaaminen
 

Tuotteet tilataan verkkokaupasta osoitteesta www.pepita.fi. Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet, tilauksen kokonaishinta sekä toimituskulut. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

 

Toimitusajat
 

Pyrimme lähettämään tilaukset matkaan n. parin päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Jos tilauksen lähetys sattuisi viivästymään, olemme yhteydessä asiakkaaseen mahdollisimman pian. Lopullinen toimitusaika riippuu kuljetusyhtiöstä.

 

Toimitustavat ja -kulut
 

Toimitamme tilaukset Suomen sisällä Postin, DB Schenkerin, PostNordin tai Matkahuollon välityksellä joko valitsemallesi noutopisteelle tai kotiinkuljetuksena. Tällä hetkellä emme valitettavasti toimita Ahvenanmaalle.
 

Toimituskulut
 

 Hinta max. 20 kg

  • DB Schenker Noutopistepaketti 6,90 €

  • PostNord MyPack Collect (noutopiste) 6,90 €

  • Postin toimitus postiin tai automaattiin 6,90 €

  • Postin kotiinkuljetus 10,90 €

  • Matkahuolto Lähellä-paketti (noutopiste) 6,90 €


Toimitus DB Schenkerin noutopisteeseen

Tilaus toimitetaan valitsemaasi DB Schenkerin noutopisteeseen, joita on ympäri Suomen: mm. useat R-kioskit, K-ruokakaupat, Smartmile-pakettiautomaatit ja useat paikalliset yritykset. Voit katsoa sinua lähimmän noutopisteen DB Schenkerin noutopistehausta tai verkkokaupamme kassalla valitsemalla toimitustavaksi DB Schenkerin noutopistepaketin ja syöttämällä postinumerosi. Voit seurata toimituksen etenemistä DB Schenkerin lähetysseurannasta. Kun tilauksesi on noudettavissa saat siitä tiedon tekstiviestillä.
 

PostNord MyPack Collect noutopistetoimitus

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi PostNordin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin, joita on tuhansia ympäri Suomen: mm. useat R-kioskit, K-ruokakaupat, Pakettipiste ja  Smartmile-pakettiautomaatit sekä Matkahuollon asiointipisteet.
 

Postin toimitus postiin tai automaattiin

Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin automaatista tai Postin noutopisteeltä. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä pakettisi saapuessa. Katso automaattien sijainti.
 

Postin kotiinkuljetus

Posti toimittaa tilauksesi haluamaasi osoitteeseen. Ennen tilauksen toimittamista Posti soittaa paketin vastaanottajalle sopivimman toimitusajankohdan sopimiseksi.
 

Matkahuollon Lähellä -paketti (noutopiste)

Tilaus toimitetaan arkisin vastaanottajalle lähimpään (tai asiakkaan valitsemaan) Matkahuollon noutopisteeseen. Matkahuollon paketit voit noutaa yli 1 100 noutopaikasta ympäri Suomea.

 

Toimituksen seuranta ja nouto
 

Posti, DB Schenker, PostNord ja Matkahuolto lähettävät asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Pepita.fi ei voi vaikuttaa noutoilmoitusten saapumiseen mutta paketin seurantakoodin voi tarpeen tullen pyytää uudelleen sähköpostitse, info@pepita.fi. Löydät seurantakoodin myös sähköpostitse lähetetystä tilausvahvistuksesta. Asiakas voi noutaa tilauksensa noutopisteestä myös ilman noutoilmoitusta todistamalla henkilöllisyytensä ja esittämällä lähetyksen seurantakoodin.
 

Kun olet saanut sähköpostiisi toimitusvahvistuksen ja seurantakoodin, voit seurata pakettisi kulkua valitsemasi kuljetusyhtiön seurantapalvelussa: Postin seuranta, DB Schenkerin seuranta, PostNordin seuranta ja Matkahuollon seuranta.
 

Maksutavat
 

Verkkokauppamme tilaukset maksetaan joko pankki- tai luottokortilla, PayPalilla tai Klarna-palvelun avulla. Klarna-palvelun avulla voit maksaa tilauksesi osissa tai jälkikäteen laskulla. 
 

Mikäli sinulla on Klarnan maksuihin liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu


 

Tilauksen muutos ja peruutus
 

Jos haluat tehdä muutoksia tilaukseesi tai peruuttaa sen, ota pikimmiten yhteyttä osoitteeseen info@pepita.fi. Huomioithan, että tilaukset pyritään lähettämään matkaan pikaisesti parin päivän sisällä tilauksen tekemisestä.

 

Vaihto- ja palautusoikeus
 

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukaisesti oikeus peruuttaa tilaus kokonaan tai osittain 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee peruuttaa tilaus sähköpostitse. Palautusoikeus koskee vain alkuperäiskuntoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Palautettavien tuotteiden pakkausten on oltava avaamattomia. Palautusoikeus ei koske sinetöityinä toimitettuja tuotteita, joiden sinetit on rikottu, eikä nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita.
 

Tuote/tuotteet tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Palautamme ainoastaan tuotteiden hinnan, emme toimitusmaksua.
 

Kuluttajansuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus. Noutamattomasta lähetyksestä veloitettava summa on 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta summasta. Summa koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.
 

Jos palautat tuotteita, liitä palautuksen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Hyvitämme palautetut tuotteet 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautunut tai se on todistettavasti luovutettu kuljetusyhtiölle kuljetettavaksi palautusosoitteeseen. Suoritamme palautuksen sille maksutavalle, millä alkuperäinen tilaus on tehty. 
 

Palautusosoite:
Dolce & Reppana Oy / Asiakaspalautus
Antaksentie 5 a 3
01510 Vantaa

Viallinen, rikkoutunut tai väärä tuote
 

Tarkistathan toimitettujen tuotteiden kunnon heti lähetyksen saavuttua. Mikäli vastaanotat väärän tai viallisen tuotteen, otathan pikaisesti yhteyttä info@pepita.fi, niin korjaamme tilanteen mahdollisimman pian.